En helt ny nivå

Some Prefer Lime Instead of Tomatoes Kommunikation & Marknadsföring i Sverige AB, eller Split Kommunikation som vi normalt kallas, är en komplett eventbyrå som tar möten, konferenser, kickoffer och företagsevent till en helt ny nivå

Digitala & hybridevents

En stark, personlig och digital upplevelse

Coronapandemin bidrog till att skapa alternativa sätt till det fysiska mötet att effektivt kommunicera med sin omvärld. Med hjälp av de tekniska verktyg som nu står till buds kan man komma nära känslan av ett fysiskt möte, men det ställer samtidigt stora krav på rätt innehåll, förberedelser och kreativitet för att nå fram.

Kaffekopp på bord framför digitalt event

Deltagande i det digitala eventet kan ske på olika sätt, till exempel hemifrån, tillsammans med kollegor på arbetsplatsen eller platsen sändningen sker ifrån som ofta är en för ändamålet anpassad tv-studio. Det primära är att skapa ett event som engagerar alla och upplevs personligt trots den fysiska distansen mellan deltagarna. Samtidigt handlar det om att hålla en hög professionell nivå på genomförandet, såväl innehållsmässigt som tekniskt.

Genom det digitala eventet vill vi skapa så mycket interaktion som möjligt mellan deltagarna var de än befinner sig, och därför utnyttjar vi alla tillgängliga medel som står till buds från teknikleverantörerna för att uppnå detta. Valet av plattform beror bl.a på graden av interaktion och sammanhang.

Vid s.k hybridevents kan fokus många gånger vara det fysiska mötet, men där hela eller delar av innehållet streamas till deltagare på distans.

Vi hjälper till att utforma innehållet tillsammans med er, till exempel liveintervjuer, föreläsare, förinspelat material, awards, utmaningar och mycket mer. Vi väljer ut lämplig studio/sändningsplats för ändamålet beroende på omfattning, budget och önskad inramning av eventet.

Projektet

Så här gör vi

1

Första möte

Vi vill alltid träffas personligen. I mötet sätter vi in oss in i kundens utmaningar och tankar kring projektet.

2

Offert

Vi presenterar ett första förslag på koncept, preliminärt program/innehåll och budget..

3

Uppstart projektgrupp

Uppstartsmöte med kundens projektgrupp där vi går igenom projektet i detalj, vem som gör vad och en tidplan.

4

Produktionsstart

Projektledning, upphandlingar & kvalitetssäkring av leverantörer, förproduktioner t.ex inbjudan, filmer, sajter etc. Löpande avstämnngar med projektgruppen.

5

Genomförande

Split projektleder och bemannar hela aktiviteten från början till slut, såvida annat inte är överenskommet.

6

Uppföljning

Webbaserad enkät skickas ut till deltagare för utvärdering av aktiviteten. Levererans av dokumentation.