Deltagande i det digitala eventet kan ske på olika sätt, till exempel hemifrån, tillsammans med kollegor på arbetsplatsen eller platsen sändningen sker ifrån som ofta är en för ändamålet anpassad tv-studio. Det primära är att skapa ett event som engagerar alla och upplevs personligt trots den fysiska distansen mellan deltagarna. Samtidigt handlar det om att hålla en hög professionell nivå på genomförandet, såväl innehållsmässigt som tekniskt.
Genom det digitala eventet vill vi skapa så mycket interaktion som möjligt mellan deltagarna var de än befinner sig, och därför utnyttjar vi alla tillgängliga medel som står till buds från teknikleverantörerna för att uppnå detta. Valet av plattform beror bl.a på graden av interaktion och sammanhang.
Vid s.k hybridevents kan fokus många gånger vara det fysiska mötet, men där hela eller delar av innehållet streamas till deltagare på distans.
Vi hjälper till att utforma innehållet tillsammans med er, till exempel liveintervjuer, föreläsare, förinspelat material, awards, utmaningar och mycket mer. Vi väljer ut lämplig studio/sändningsplats för ändamålet beroende på omfattning, budget och önskad inramning av eventet.