En helt ny nivå

Some Prefer Lime Instead of Tomatoes Kommunikation & Marknadsföring i Sverige AB, eller Split Kommunikation som vi normalt kallas, är en komplett eventbyrå som tar möten, konferenser, kickoffer och företagsevent till en helt ny nivå

Hållbara events

Split   klimatet

Hållbarhet och miljö är en av vår tids största utmaningar. Men också en möjlighet att med rätt planering kunna bidra till ett globalt välmående och en säkrad framtid. Vi på Split ska vara med och bidra till ett nytt synsätt när det gäller hållbara events och konferenser.

Hållbarhet och miljö är en av vår tids största utmaningar. Men också en möjlighet att med rätt planering kunna bidra till ett globalt välmående och en säkrad framtid. Vi på Split ska vara med och bidra till ett nytt synsätt när det gäller hållbara events och konferenser. I samråd med våra kunder och leverantörer upprättar vi en plan för detta inför varje nytt projekt.

Vi anser att hållbarhet och affärsnytta går hand i hand och gynnar alla parter. När det handlar om att förflytta folk till olika platser vill vi koordinera och effektivisera detta. Rätt utnyttjat kan t.ex en tåg- eller båtresa, istället för att flyga vara affärsmässigt motiverat då man kan konferera och ha meningsfulla möten under själva resan. Och när flyg är enda alternativet rekommenderar vi alltid våra kunder att klimatkompensera.

Väl på plats handlar det om att minimera onödiga och klimatpåverkande transporter då bättre alternativ finns att tillgå. Ofta går det att cykla, gå eller åka kollektivt istället för att boka egen transport. Måltider planeras utifrån leverantörer som agerar klimatsmart och med minimalt användande av plastartiklar m.m.

Papperslösa möten, där all dokumentation sker digitalt, och naturnära aktiviteter är ytterligare något som vi vill främja. Hotell och anläggningar med stark miljöprofil prioriteras (t.ex Svanen-märkta, EU-blomman) och vi informerar alla våra leverantörer om hur vi tänker och agerar.

Även social hållbarhet är viktigt för att bidra till en bättre värld att leva i samtidigt som det gynnar affärerna.

Därför arbetar vi utifrån de Globala målen 2030 där vi inom vår verksamhet framförallt kan vara med och påverka Jämställdhet, Bekämpa klimatförändringarna och Hållbar konsumtion & produktion.

Globala måls logotyp